Nog twee dagen en dan begint het

27 juni 2016 - Dordrecht, Nederland

Welkom beste vrienden en familie. Sinds het vorige bericht is het even stil geweest, maar de spanning begint op te lopen. Afgelopen weekend zijn Silvia en ik afgereisd naar België om bij een collega teslarijder diverse verlengkabels, verlopen en stekkers op te halen. Dit om ook in the middle of nowhere te kunnen laden. De kleren en andere spullen liggen klaar om ingepakt te worden. Dit zullen we woensdag gaan doen.

Om jullie een beeld te geven van onze eerste paar dagen hieronder wat de bedoeling is. Donderdag 30 juni zullen we na de ochtendspits beginnen aan onze reis naar Travemünde, dit is een plaatsje in Noord-Duitsland vanwaar de veerboot vertrekt naar Helsinki. De reis naar Travemünde duurt incl. laden van de auto zo'n 7,5 uur. We mogen op zijn vroegst om 21 uur aan boord, dus we kunnen het rustig aan doen. De boot vertrekt uit de haven rond 3 uur 's nachts en zal na 27 uur varen aankomen in Helsinki. Dit houdt dus in dat wij vrijdag de hele dag op de Oostzee zitten, eigenlijk een soort minicruise. Wij zeggen: een rustig begin van de vakantie.

Ik verwacht dat wij jullie pas weer kunnen updaten als we in Inari zijn, dit is in het noorden van Finland en dit zal zondagavond zijn. De rit hiernaar toe is de eerste met uitdagingen, want in Rovaniemi kunnen we laden en dan pas in Inari. Dit ligt 326 km verderop. Een optie is om nadat we bij de kerstman zijn geweest naar Kittilä te rijden (zo'n 180 km) om hier te laden, waarna we door kunnen naar Inari (170 km). We zullen ter plaatsen besluiten wat we gaan doen. Jullie horen dit zondag.

1. Yvonne:
    Raymond en silvia,
    Nogmaals een hele fijne vakantie,en ga vooral genieten.
    Groetjes,yvonne,ronald,dennis
  2. Miranda van den Brink:
    27 juni 2016
    Hey broertje en schoonzusje....nogmaals een hele fijne vakantie en geniet ervan. Jammer dat jullie er niet zijn met het kraamfeest maar zal wat foto's sturen. Als je weer thuis bent kom je maar s lekker met je neefje kroelen. Liefs van ons vieren
  3. Adrie en Leny:
    Raymond en Silvia,
    Een hele fijne vakantie en een goede reis.
    Groetjes Leny en Adrie
  4. Wendy:
    Hoi Raymond,

Ik ga jullie volgen hoor! goeie reis en ben benieuwd naar de verhalen!

Groetjes,
    Wendy
  5. Henk en Jacolien:
    Hoi Raymond en Silvia,
    Heel veel rij en reisplezier. We zien graag de foto met de Tesla bij het bord Noordkaap, want dat is natuurlijk DE foto.
    Wij wensen jullie alsnog een hele fijne vakantie en veilige kilometers.

Groetjes, Henk en Jacolien
  6. Robert, Wendy & kids:
    28 juni 2016
    Succes met de laatste voorbereidingen en heel veel plezier! Wij volgen jullie blog met veel belangstelling.
  7. Mieke:
    28 juni 2016
    Geniet saampjes van dit avontuur. Kijk uit naar reisverslag grtjs mieke &stef
  8. Pa en ma:
    29 juni 2016
    Geniet van jullie vakantie.

Groetjes van ons
  9. Rem linda en tygo mollers:
    29 juni 2016
    wij willen jullie een hele fijne vakantie toewensen en lezen graag jullie reisverslag.

geniet ervan