De voorbereidingen

15 maart 2016 - Dordrecht, Nederland

Beste vrienden en belangstellenden,

Met de winter net achter de rug begint het weer te kriebelen, waar dit jaar naar toe. Zoals de titel van deze reislog al laat doorschemeren gaan we dit jaar naar de Noordkaap (Nordkapp in het Noors). Na in 2014 een rondreis door Engeland, Ierland en Schotland te hebben gemaakt (zie ook tesla2uk.reislogger.nl) en in de zomer van 2015 een rondreis van Nederland, door Duitsland en Oostenrijk naar Slovenie, om vanuit hier door te gaan naar Noord-Italie, na de tussenstop lekker ontspannen in de Cote d'Azur om na ruim 2 weken richting huis te rijden. Wordt het dit jaar rondreis via de Noordkaap door Noorwegen terug.

We hebben deze reis samen met Carla Huijzer van Nordentrips.nl gearrangeerd. Na een intake van 90 minuten was de blueprint van de vakantie bedacht. Silvia en ik willen naar de Noordkaap, maar willen niet hetzelfde stuk heen en weer rijden en we willen snel op de Noordkaap zijn.

De snelste weg is eerst naar Noord Duitsland, hier de ferry naar Helsinki (een minicruise van 27 uur varen), in Helsinki op de autotrein naar Rovaniemi en dan in 2 dagen rijden naar Honningsvag (Noordkaap). Ja wellicht niet helemaal een autorondreis, maar dat wordt hierna goed gemaakt. Geprognotiseerd zullen we minimaal 4700 km gaan rijden, maar het zal meer worden denk ik.

In Noorwegen zullen we door de mooiste gebieden gaan rijden, te weten Vesteralen en Lofoten en zullen de zon niet onder zien gaan.

Hopelijk vinden jullie het leuk ons te volgen. We zullen regelmatig deze site updaten als we op vakantie gaan. Volg ons door je in te schrijven op onze mailinglist. Je krijgt dan vanzelf een mail als we de site hebben geüpdatet. Tevens zullen we in die periode de reclame uitzetten, zodat je optimaal kunt genieten van onze belevenissen en dit 100% elektrisch.

1. Paul Ruijgrok:
    21 maart 2016
    Dag Ray,
    Leuk dat je een blog zult bijhouden. Ik volg die graag. De Noordkaap staat hoog op mijn lijstje. De roadtrip van sept vorig jaar heeft verslavend bij mij verslavend gewerkt. Wellicht volgend jaar naar de Noordkaap. Goede reis en rij voorzichtig! Groet Paul Amstelveen.
  2. Paul Ruijgrok:
    27 april 2016
    Dag Raymond en Silvia,
    In Rovaniemi in Finland is een Destination Charger beschikbaar. 22kW. Zie de nieuwe update van 7.1.
    Groetjes,
    Paul
  3. Raymond:
    28 april 2016
    Paul, maar er is ook een Chamedo lader, en die is hopelijk vrij, dan kan ik daar nog sneller laden. Maar thanx voor je oplettendheid
  4. Waler:
    25 mei 2016