Dag 20 - op naar Oslo

19 juli 2016 - Oslo, Noorwegen

Vanmorgen waren we op tijd wakker en schoven om 8:30 uur aan bij het ontbijt. Om 9 uur checkte we uit en gingen op pad naar onze laatste stop in Noorwegen, de stad Oslo. Maar voor we hier zijn moeten we nog 320 km rijden. Onderweg hebben we als tip een ravijn waardoor de Ojia rivier stroomt, dit is best even indrukwekkend. Het valt op de foto's wel mee, maar als je er staat en je hoort het geweld van het water door de rotsen klotsen....

Hierna gaan we weer op pad en de weg gaat naar hoge hoogtes en we rijden op een gegeven moment op een weg die alleen open is tussen april en september, de rest van het jaar is de weg dicht in verband met de hoeveelheid sneeuw die er dan ligt. De weg is ook gemarkeerd met 2,5 meter hoge stokken, zodat de sneeuwschuiver kan zien waar de weg loopt. Als we hier rijden zien we nog echt veel sneeuw liggen op de bergen. Op een gegeven moment komen we in een dorpje aan dat een wintersportplaats is, maar waar nu geen sneeuw ligt natuurlijk. Best apart om te zien. Stoeltjesliften en zo die stil hangen. Maar we moeten weer door. We rijden verder en de weg daalt langzaam af naar beneden. Bij de laatste supercharger voor Oslo laden wij de auto vol, zodat deze straks kunnen parkeren en donderdag op de boot kunnen zetten voor de reis naar Duitsland.

Morgen zijn we de hele dag in Oslo en we hebben als het goed is ook goed weer hier morgen. Vandaag was de temperatuur goed, maar hadden wel af een toe druppels.