Dag 4 - van Rovaniemi naar Inari

3 juli 2016 - Inari, Finland

Zoals we gisteren eindigde, zijn we vannacht met de trein van Helsinki naar Rovaniemi vertrokken. De auto is op het autoplatform op de autowagon geladen. En daarna zijn Silvia en ik op het personen gedeelte van de trein gestapt. Na een hapje en een drankje in de restauratiewagon te hebben genuttigd, zijn we naar onze persoonlijke hut gegaan om te gaan slapen. Nou dat ging even niet zoals verwacht. Slapen op een rijdende trein, die ook regelmatig gedurende de nacht stopt, is geen ding voor ons. Dus vanmorgen om 6 uur waren we nog steeds wakker. Wel hebben we allebei hazenslaapjes gedaan, maar we hebben niet goed geslapen om uitgerust te zijn. Om half 8 stopt de trein in Rovaniemi en kunnen we de auto eraf halen.

Omdat we nu toch in Rovaniemi zijn moeten we bij de kerstman langs die hier zijn residentie heeft. Gelukkig heeft hij tijd om ons te ontvangen en mogen we met hem op de foto. Na het bezoek aan de Kerstman (jullie krijgen allemaal de groeten) gaan we richting Levi om de auto op te laden om daarna de korste weg naar Inari te nemen. Maar helaas na zo'n 20 kilometer rijden komen we op een onverharde weg aan. Deze volgen we voor zo'n 40 km, maar dan besluiten we dat we dit geen 160 km gaan volhouden. Dus wij weer terug naar Levi om de auto weer vol te laden. Nu kiezen we de weg die helemaal rond gaat. De afstand is 303 km, maar daarvoor moet de auto helemaal vol, want je verliest altijd kilometers onderweg. Dus uiteindelijk vertrekken we om 16 uur. Na een relaxte rit komen we rond 19:30 uur aan bij ons hotel in Inari. Nog 80 km op de accu, dus goed gehaald.

Bij het inchecken blijkt dat we niet op de lijst staan, maar gelukkig is er nog een goede kamer beschikbaar, dus kunnen we uiteindelijk inchecken en daarna even lekker dineren. Na de slechte nacht van gisteren, gaan we vandaag lekker op tijd naar bed, dus na dit bericht gaan we heerlijk slapen.

Morgen is de dag van de Noordkaap. We gaan morgen eerst langs de Sami's en dan naar de Noordkaap. Maar daarover morgen meer.

1. Petra:
    4 juli 2016
    Heel mooi de foto's en leuk om te lezen. Veel plezier!
  2. Laurien:
    4 juli 2016
    Wat een leuk reisverslag en leuke foto's. Ben erg benieuwd wat de reis nog meer gaat brengen. Heel veel plezier!
  3. Cris:
    4 juli 2016
    Wat leuk zo'n reisje. De foto's zien er goed uit. Heel veel plezier nog.
  4. Henk:
    5 juli 2016
    Mooie plaatjes, toch nog wat hobbels en bobbels met de electra onderweg, spannend!