Dag 3 - Helsinki en de trein richting Rovaniemi

2 juli 2016 - Helsinki, Finland

Vanmorgen op tijd eruit, want we komen aan in Helsinki en we moeten ook nog ontbijten aan boord. De entree bij Helsinki is schitterend, je vaart het laatste uur langs allemaal eilandjes, op sommige staan ook huisjes. Uiteindelijk meer je aan in de haven van Helsinki. Omdat we boven in de ferry staan, gaan we bijna als laatste van de boot af. Op naar de laadpaal in Helsinki. Na veel problemen lukte het niet om het laadpunt te activeren, gelukkig stond er ook eentje naast en die deed het wel. Op naar de stad Helsinki.

Helsinki is een mooie stad, heeft geen heel groot centrum, maar wel mooie gebouwen. Op een gegeven moment komen we aan op een plein, en daar is de start van de Gayparade in Helsinki. Veel uitgedoste mensen aanwezig, vrachtauto's met muziek, maar zo gek als het in Amsterdam is, is het hier niet. Na even gekeken te hebben, door naar de markt met lokale producten. Het ruikt er heerlijk, maar is zo druk dat we doorlopen om later ergens in de stad te eten.

Aan het einde van de middag is het tijd om naar de autotrein te gaan, deze trein brengt ons in een uurtje of 11 naar Rovaniemi. Rovaniemi is een plaats in het midden van Finland en vanaf hier gaan we zelf de rest rijden naar de Noordkaap en verder. Maar nu eerst slapen op de trein, ben benieuwd of dit lukt.

1. Anna:
    3 juli 2016
    Heeee... mooie avonturen gewenst. Veel plezier. Groetjes Anna
  2. Janny:
    3 juli 2016
    Wat leuk om te zien en te herkennen. Geniet van deze mooie reis.
  3. Henk:
    5 juli 2016
    Mooi dat plein met die kerk in Helsinki en de entree met de boot, geweldig, al die eilanden voor de kust.