Dag 14 - de ferry naar Bødo en de weg naar Ørnes

13 juli 2016 - Ørnes, Noorwegen

Zo vandaag de reis naar het vasteland. Na een vroeg ontbijt gaan we op tijd op weg naar de ferry naar Bødo. Deze vertrekt om 10:30 uur, maar we moeten ons tijdig melden anders vervalt de reservering. Het is al dik een uur voor vertrek heel druk en we zijn blij dat we gereserveerd hebben. Zoals altijd arriveert de ferry op tijd. Eerst de voertuigen eraf die vanmorgen al vroeg ingescheept zijn in Bødo. Iets verlaat vertrekt de ferry rond 10:40 uur, de reis duurt ruim 3,5 uur. Het is ook een dikke 100 km over water. Onderweg roept de kapitein dat er een walvis aan de linkerkant van de ferry is. Ik zie net nog het puntje van zijn staart.

Om 14:30 uur zijn we van boord af en begint de reis naar ons slaapadres in Ørnes. De reis leidt wederom door en langs fjorden en zorgt ervoor dat we om 17 uur bij het hotel aankomen. Het idee is dat we hier met een campingstekker opladen, maar helaas ondanks alle kabels en stekkers hebben ze hier een vierpotige contactdoos gemaakt. Die heb ik niet bij me, dus wordt het een gewoon stekkertje in een normaal stopcontact. Maar ach we hoeven er slechts 130 km bij te laden voor morgen en dat lukt wel in een uurtje of 14. Dus morgenochtend zit de auto gewoon vol.

Morgen gaat de reis naar Mosjøen. Hiervoor moeten we drie ferry's hebben, dus even handig plannen. De komende dagen zullen zo wie zo dagen zijn waarin veel gereden gaat worden. We hebben nog een week om in Oslo aan te komen, dus nog even doorrijden. Natuurlijk gaan we zeker nog mooie dingen zien van Noorwegen.

1. Henk:
    17 juli 2016
    Jammer, dat het weer nog steeds niet helemaal mee zit, wel mooi al die overtochtjes.