Dag 15, 16 en 17 - langs Mosjøen, via Steinkjer naar Røros

16 juli 2016 - Røros, Noorwegen

Even een paar dagen bij elkaar. De reden hiervoor is dat we de afgelopen dagen vooral gereden hebben. Afgelopen woensdag bracht de reis ons naar Mosjøen. Deze hele dag stond in het teken van diverse ferry's te nemen die in de route 17 liggen. Dit is een toeristische route langs de kustlijn. Mosjøen is een leuk dorpje met een hotel wat al sinds de 18e eeuw bestaat.

De volgende dag gaan we verder richting Steinkjer, de route gaat vooral over de E6. De E6 is een hoofdader door Noorwegen heen, maar bestaat vooral uit provinciaalachtige wegen. Na een dagje rijden komen we in de middag aan bij het hotel. Het hotel kent een leuk concept, dat is dat je bij de overnachting ook een avondbuffet erbij krijg. Aangezien er verder niet echt restaurants in de buurt zijn, maken we hiervan gebruik. De rest van de avond brengen we door met enkele Nederlandse vissers die op weg naar huis zijn.

Vandaag gaat de reis verder naar Røros. Dit is een dorpje wat een Unesco erfgoed is. Maar eerst gaan we naar Trondheim. Helaas begint het te regenen en word het een kort uitje. Het is wel een mooie stad, maar ook klein. We gaan door naar de Supercharger om te laden en daarna rijden we door een schitterend berglandschap met naast de weg een beekje die af en toe wordt afgewisseld met een waterval. De route is geweldig en we gaan steeds hoger op de bergen rijden.

Tegen vier uur komen we aan in Røros en wat is het druk. Heel veel dagjesmensen. Het is even zoeken naar het hotel, want dit ligt midden in het stadje. Gelukkig vinden we het toch snel. We checken in en krijgen een schitterend appartement voor twee nachten. De auto gaat weer aan een normaal stopcontact, maar dat maakt niet uit, we hebben de tijd. Vanavond eten we in het restaurant van het hotel. Morgen gaan we het dorpje ontdekken en naar een kopermijn hier vlakbij.

1. Henk:
    17 juli 2016
    Stapje voor stapje richting de Preekstoel, gaan jullie de uitdaging aan!
  2. Pa en ma:
    17 juli 2016
    Het is weer geweldig om de foto s tezien
    Genieten maar.
    Groetjes.