Dag 11 - op weg naar de Lofoten met als doel Svolvaer

10 juli 2016 - Svolvær, Noorwegen

Zo vanmorgen lekker op tijd wakker geworden en op het gemak ontbeten. We hebben allebei goed geslapen, dus kunnen uitgerust op weg. We rijden rond 9 uur weg uit Andenes en gaan op weg naar Svolvaer. Onderweg regent het weer een beetje, maar de vooruitzichten zijn beter aan het worden. Zo tegen een uurtje of 11 zijn we in Sortland. Hier is een snellader en dus besluiten we de auto vol te laden. Wij gaan een stukje lopen en eindigen even in een benzinestation annex eetcafé, waar we een bakje koffie pakken. Na een half uurtje is de auto vol en rijden we door richting de ferry bij Melbu. Voor we hier zijn, passeren we de Hurtigrutenmuseum. De Hurtigruten bestaan al heel wat jaren en waren origineel de boten die de post bezorgde van Oslo tot aan de Noordkaap. Later gingen er meer goederen, auto's en mensen mee en is het nu en populaire manier om een vakantie te vieren. De Hurtigruten meren in vele havens aan en varen iedere dag.

Na het bezoek aan het museum gaan we naar de ferry. Deze komt mooi op tijd aan en met een half uurtje zijn we aan de overkant. Hier vandaar is het nog 40 minuten naar het hotel. We zijn nog maar net onderweg en we worden overweldigd door de mooie en ook hele andere natuur. De rotsen zijn hier grilliger, maar ook groener. En door de laag hangende bewolking is het bijna mystiek te noemen. De foto's geven niet echt weer wat we met onze ogen zagen, maar het geeft een impressie. Na een aantal stops om van het uitzicht te genieten komen we aan bij het hotel. Het is geen hotel, maar een vakantiehuisje. Wij krijgen voor ons samen een huisje wat geschikt is voor 8 personen. Dus vele slaapkamers, twee badkamers en ook nog een sauna. Wij blijven hier twee nachten, dus we laden de auto leeg, zodat we de spullen opnieuw kunnen verdelen over de verschillende tassen. Morgen zijn we in Svolvaer en we gaan eerst een beetje uitslapen en dan even kijken wat we gaan doen. Dit ligt ook een beetje aan het weer, ze geven zon op, dus we zijn benieuwd. Gelukkig is in het dorp een oplaadpunt, dus wat we ook gaan doen, dat laden komt goed.

1. Pa en ma:
    10 juli 2016
    Hier zijn we weer helemaal bij gelezen en de foto s gekeken het ziet er allemaal goed uit.
    Nu op naar wat beter weer.
    Geniet er van.

Groetjes Pa en Ma.
  2. Henk:
    11 juli 2016
    Geniet van de Lofoten, de vis op de drogers, de stank, het mystieke van de eilanden.